پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : 1637
رئیس کل امور پشتیبانی ساختمان و نصب طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تعریف ۱۲۷ طرح پتروشیمی در کشور گفت: ۲۷ طرح از این طرح‌ها با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۱.۶ میلیارددلار، پیشرفتی بیش از ۵۰درصد دارند.
۱۲۷ طرح پتروشیمی در کشور در حال اجراست
محمدرضا شیخیان‌پور امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت) در نشست تخصصی «HOS؛ تعمیق و ضرورت آگاهی‌بخشی دستورعمل ۱۰۱۰۲۳۱» با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۲۷ طرح پتروشیمی در کشور تعریف شده است، بیان کرد: ۲۲ طرح در ماهشهر، ۲۴ طرح در عسلویه، ۵۴ طرح در سایر مناطق کشور، ۱۳ طرح در کنگان، دیر و سیراف و ۴ طرح در قطب مکران تعریف شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این دستورعمل پس از اجرای فاز ساختمان و نصب طرح‌ها به‌منظور مدیریت ریسک هر طرح ضرورت دارد، افزود: ۲۷ طرح از این ۱۲۷ طرح پتروشیمی با مقدار سرمایه‌گذاری ۱۱.۶ میلیارددلار، پیشرفتی بیش از ۵۰درصد دارند که مشمول اجرای دستورعمل ۱۰۱۰۲۳۱ می‌شوند.

رئیس کل امور پشتیبانی ساختمان و نصب طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با بهره‌برداری از این ۲۷ طرح پتروشیمی ۲۶ میلیون تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور افزوده می‌شود.

شیخیان‌پور تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ارائه این دستورعمل به‌طور رایگان به همه طرح‌های پتروشیمی، اطمینان کافی را به سرمایه‌گذاران در اجرای طرح می‌دهد، زیرا انحراف از استانداردها به اتفاق‌ها و حوادث جبران‌ناپذیر منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استاندارد یکپارچه برای همه طرح‌ها باید به طور یکسان اجرا شود، تأکید کرد: دریافت این گواهینامه، لازمه اخذ گواهینامه‌های بعدی از مدیریت اچ‌اس‌ئی و کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تزریق خوراک در گام‌های مختلف اجرای طرح و راه‌اندازی است.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» از روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت‌) به‌مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در این رویداد بزرگ نفتی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.
  https://safireenergy.ir/vdci.pazct1aqybc2t.html
منبع : شانا
نام شما
آدرس ايميل شما