وزیر نفت از اجرای طرح ضربتی افزایش تولید گاز در میدانهای تحت پوشش شرکت نفت مناطق مرکزی ایران خبر داد و گفت: با بهرهگیری از همه ظرفیتهای موجود، برنامه افزایش تولید گاز در کنار توسعه میدانها و جمعآوری گازهای همراه، با شتاب در حال پیگیری است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمام توان کمیسیون انرژی مجلس و دولت بر این است که در تابستان خاموشی نداشته باشیم یا خاموشیها به حداقل برسد؛ اگر مردم همکاری کنند، صد درصد موفق خواهیم شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تبیین مدل تازه اقتصادی در مدیریت مصرف، از رویکرد «تشویقمحور» بهجای اقدامهای تنبیهی خبر داد و گفت: با ورود شرکتهای «کارور»، صرفهجویی در مصرف گاز به کالایی باارزش و قابل معامله در بورس تبدیل شده است که حتی مشترکان جزء خانگی، از منافع آن بهرهمند میشوند.
رئیس بررسی منابع و پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان از ساخت ۶۱۹ قلم کالای جدید به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در این پالایشگاه خبر داد و گفت: استفاده از توان داخلی در ساخت این تجهیزات، حدود ۱.۴ همت صرفهجویی برای این شرکت به همراه داشته است.
مجری طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی از آغاز عملیات حفاری چاههای جدید در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با تکمیل بخشهای باقیمانده پروژه، ظرفیت تولید گاز غنی این فازها افزایش مییابد.
وزیر نیرو اطلاعرسانی و آموزش را از مهمترین ابزارهای اصلاح الگوی مصرف دانست و گفت: باید از همه ظرفیتهای رسانهای کشور برای ترویج مدیریت مصرف استفاده کرد.
رئیسجمهوری گفت: در ماههای گذشته وزارتخانههای نفت، نیرو، کشور و صنعت با همکاری و تلاش مستمر توانستهاند با وجود ناترازیهای قابل توجه و آسیبهای ناشی از جنگ به بخشی از زیرساختهای انرژی، شرایط را مدیریت کنند.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از افزایش ظرفیت فرآورشی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و بهتبع آن افزایش تولید نفت خام این شرکت تا پایان امسال خبر داد.
این روزها اخبار خوبی از صنعت پتروشیمی کشور به گوش میرسد به طوریکه تاکنون حدود ۳۸ درصد از ظرفیتی که در نتیجه جنگ تحمیلی سوم از دست رفته یا تحتتأثیر قرار گرفته بود، به تولید بازگشته و در نتیجه، امروز بازار محصولات پلیمری و پلاستیکی به ثبات رسیده و حتی در برخی محصولات، تولید بیش از نیاز داخلی است.
تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و اختلال در تجارت گاز طبیعی مایعشده (الانجی) در ماه مه ۲۰۲۶، بازار جهانی گاز را با شوک عرضه روبهرو کرده و به کاهش مصرف، افت تولید و محدودشدن تجارت این سوخت راهبردی در جهان منجر شده است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: برخورداری از منابع غنی انرژی به معنای مصرف بیرویه نیست و با مدیریت هوشمندانه منابع میتوان افزونبر حفظ تولید، از ظرفیتهای موجود استفاده کرد.
نایبرئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت صیانت از منابع ملی گفت: جمعآوری گازهای مشعل (فلرینگ) از مهمترین پروژههای راهبردی صنعت انرژی کشور است.
تداوم وابستگی مطلق به بنزین، هزینه های اقتصادی سنگینی به کشور تحمیل می کند و اخلال در تولید بنزین تهدیدی جدی برای حمل و نقل محسوب می شود. در این شرایط تنوع بخشی به سبد سوخت ضروری خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد تاکنون حدود ۳۸درصد از ظرفیت صنعت پتروشیمی که از دست رفته یا تحتتاثیر قرار گرفته بود، به تولید بازگشته است. به گزارش شانا، حسن عباسزاده افزود: امروز بازار محصولات پلیمری و پلاستیکی به ثبات مناسبی رسیده و حتی در برخی محصولات، در همین وضع کنونی، تولید بیش از نیاز داخلی است.
طرح انتقال سهمیه سوخت به کارتهای بانکی، پس از ماهها بحث و آمادهسازی زیرساختها، وارد مرحله اجرایی میشود. بر اساس اعلام سازمان بهینهسازی انرژی، اجرای آزمایشی این طرح از تیرماه در تعدادی از جایگاههای منتخب آغاز خواهد شد؛ اقدامی که میتواند یکی از مهمترین تغییرات در نظام توزیع سوخت کشور از زمان راهاندازی کارت هوشمند سوخت محسوب شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه برخورداری از منابع غنی انرژی به معنای مصرف بیرویه نیست، گفت: با مدیریت هوشمندانه منابع میتوان افزونبر حفظ تولید، از ظرفیتهای موجود به بهترین شکل استفاده کرد.
خراسان رضوی (ایسنا) - یک کارشناس حوزه انرژی با بیان اینکه رساندن عدد اتلاف انرژی به استانداردهای جهانی، معادل میلیاردها دلار سرمایهگذاری جدید است، گفت: در شرایطی که توسعه زیرساختهای جدید هم نیازمند زمان طولانی و هم نیازمند بودجههای کلان است، واقعبینانهترین و در دسترسترین راهکار، تمرکز بر بهرهوری نیروگاهی و بهینهسازی شبکه است.