سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 2028
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس بیان داشت: چشم‌‌انداز سهم ۵۰ درصدی انرژی منابع تجدیدپذیر تا سال ۲۰۵۰ محقق خواهد شد.
چشم انداز جهانی تولید انرژی های تجدید پذیر تا سال ۲۰۵۰
مراسم روز جهانی محیط زیست با حضور مدیرعامل نفت ستاره خلیج‌فارس، مدیرکل محیط زیست هرمزگان، جمعی از خبرنگاران و کارکنان پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.

علیرضا جعفرپور بروجنی مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار داشت: چشم‌‌انداز سهم ۵۰ درصدی انرژی منابع تجدیدپذیر تا سال ۲۰۵۰ محقق خواهد شد. 

وی در ادامه گفت: در افق های نه چندان دور با نصب انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی دست پیدا می کنیم. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با ظرفیت ۴۵۰هزار بشکه در روز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های کشور شناخته می‌شود.

جعفرپور بروجنی اذعان داشت: ۴۰درصد از بنزین کشور توسط پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس تامین می شود.

به گفته جعفرپور حدود ۱۵ درصد نفت گاز (گازوئیل)، ۱۵ درصد گاز مایع و ۲۸ درصد نفت سفید کشور در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تولید می‌شود.

مدیرعامل نفت ستاره خلیج‌فارس اذعان داشت: انرژی خورشیدی، یکی از منابع انرژی تجدیدپذیر است که در طی روز، به صورت پایدار و مداوم از طریق تابش نور خورشید تولید می‌شود و هیچ‌گونه آلودگی و آسیب به محیط زیست ندارد و فلذا با استفاده از انرژی خورشیدی می‌توان، هیدروژن تولید شده را به آمونیاک تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه، آمونیاک یکی از سوخت‌هایی است که صنایعی نظیر کشتی‌رانی و تولید برق می‌توانند برای کاهش آلاینده‌ها بر آن تکیه کنند، گفت: آمونیاک می تواند به عنوان یک سوخت فاقد کربن در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

جعفرپور بروجنی با بیان اینکه طرح آمونیاک در گذر انرژی جهان طرح مهمی است و آینده انرژی جهان به سمت تأمین انرژی خورشیدی پیش می رود، عنوان کرد: حجم زیادی از سرمایه گذاری در دنیا برای انرژی خورشیدی هزینه می شود به طوریکه در سال گذشته حجم سرمایه گذاری در حوزۀ انرژی خورشیدی به تنهایی نسبت به سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز پیشی گرفته است و روزانه بطور متوسط یک میلیارد دلار در زمینه انرژی خورشیدی هزینه می شود.

وی در پایان افزود: آمونیاک تولیدی از هیدروژن مازاد در پالایشگاه به واسطه فرایند ریفورمینگ در تولید بنزین به دست می‌آید. https://safireenergy.ir/vdcd.x0x2yt0zja26y.html
منبع : موج
نام شما
آدرس ايميل شما