شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 1988
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران به بیان توضیحاتی درباره نقش دولت سیزدهم و رئیس جمهور فقید در توسعه دیپلماسی انرژی به بیان توضیحاتی پرداخت.
افزایش صادرات نفت به ۲ میلیون بشکه در روز نتیجه رونق دیپلماسی
محد محسین دیده ور عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران درباره میزان فعال شدن دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم و به همانم نسبت ارتقا فروش نفت وگاز گفت: در گذشته ما تقریباً هر روز با عراقی‌ها و ترکیه‌ای و همچنین با اماراتی‌ها مشکل داشتیم. ولی در دولت سیزدهم این مشکلات تا حد زیادی برطرف شده است و اگر بخواهیم به عملکرد دولت سیزدهم در این حوزه نمره‌ای بدهیم، می‌توان نمره قابل قبولی به این دولت داد.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی توضیح داد: در دولت قبل، ایران ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز را صادر می کرده است، در حالی که این مقدار اکنون براساس آمار موجود به ۵/۱ تا ۲ میلیون بشکه رسیده است. طبیعتاً تجارت نفت در این دولت گسترش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که در روابط کشور با سایر کشورها تنش زدایی انجام گردد و آرامش لازم ایجاد شود، تجارت هم به همان میزان گسترش پیدا می‌کند و نتایج خود را به دنبال دارد. در گشته به دلیل همان اختلافاتی که با کشورهای مذکور داشتیم، ارتباطات و تجارت هم بخصوص در حوزه نفت تا حد زیادی کاهش پیدا کرده بود. این در حالی است که اکنون از افزایش تولید نفت تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز صحبت می‌شود. https://safireenergy.ir/vdch.6nzt23nw6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما